Nowoczesna Osaka

Po dwudniowym przystanku w Kioto wybraliśmy się na kolejne dwa dni do Osaki. Obydwa miasta leżą blisko siebie ok. 20 min pociągiem, ale chcieliśmy mieszkać w danym mieście, a nie do niego dojeżdżać, także z tego powodu zdecydowaliśmy się na zmianę hotelu.

Jak dojechać ?

Z Kioto jest to bardzo proste i szybkie. Podobna sytuacja ma się z innymi japońskimi miastami, Osaka jest często stacją przesiadkową w drodze z miasta A do miasta B.

Można powiedzieć, że Osaka ma dwa główne centra i cztery znaczące dworce kolejowe. Centrum nazywane w skrócie Kita koncentruje się wokół stacji Osaka/Umeda, drugie z nich Minami skupia się koło stacji Namba. Kita jest klasyfikowana jako dzielnica zakupów i biznesu natomiast Minami jest znana z rozrywki.

Co zwiedzić w Osace ?

• Nasza przygodę z Osaką (zaraz po zostawieniu walizek w hotelu) zaczęliśmy od Oceanarium a dokładnie Akwarium Kaiyukan 🙂 podobnie jednego z większych w Japonii (największe znajduje się na wyspie Okinawa). W Osace mieliśmy swojego prywatnego przewodnika po tym obiekcie z uwagi na podobną pracę męża we Wrocławiu. W każdym razie Oceanarium jest sporych rozmiarów, lecz nadszarpnięte biegiem czasu…pewnie gdyby nie mąż nie wchodzilibyśmy do tego obiektu, niemniej jednak polecam spacer po nadbrzeżu i przywitanie się z syrenką kopenhaską 🙂 tak, tak Japończycy mają jej pomnik, który jest wierną kopią tego z Kopenhagi.

• Zamek – jest to największa atrakcja miasta, otoczona długa fosą. Park w którym znajduje się zamek jest bardzo rozległy i trzeba się naprawdę naspacerować aby do niego dojść. My zdążyliśmy jeszcze przed zmrokiem, ale już powoli się ściemniało. Jeżeli macie ochotę, możecie wejść do zamku aby oglądnąć wystawę czy wejść na taras widokowy. My tym razem odpuściliśmy sobie tę atrakcję, ponieważ japoński zamek już ‘zaliczyliśmy’ w Hiroszimie.

DSCF8876 - Copy.JPG

• Umeda Sky Building – to dwie wieże połączone ze sobą kładką, na której znajduje się punkt widokowy. Widok na Osakę robi wrażenie, widzimy mnóstwo wieżowców, które udowadniają, że Osaka jest ważnym centrum gospodarczym Japonii. Naprawdę warto zakupić bilet i wjechać na taras…można wybrać się popołudniu i posiedzieć przy drinku czekając na zachód słońca 🙂

• dzielnica rozrywek i restauracji Dotonbori – znajdziemy tutaj mnóstwo restauracji i barów gdzie będziemy mogli spróbować słynnych takoyaki (kulki z ciasta jajecznego z ośmiornicą), ryby fugu, czy też kraba:

W końcu docieramy do centrum Dotonbori, czyli mostku nad kanałem gdzie skupiają się neony ze słynna postacią Glicoman’a – „maskotki” firmy Glico, która produkuje m.in. bardzo popularne lody.

Po takim dniu w Osace możemy przyznać, że to miasto chyba najbardziej przypadło nam do gustu, byliśmy w nim stanowczo za krótko i przy kolejnej wizycie na pewno to nadrobimy 🙂

Następny przystanek: Nara

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )